»»

آدرس کانال مرودشت
اینستای سایت
مرودشت نا در آپارات
پاتوق فعالان فضای مجازی
وبلاگ
عضویت در خبرنامه
چاپ دانلود ارسال
تلاش‌ها برای نجات جان دریانوردان ایرانی در شانگهای چین بی‌نتیجه ماند

جان باختن 4 دریانورد فارسی در حادثه نفت‌کش سانچی

۲۴ دي ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵:۴۷ کد مطلب: 7106

در کشتی دریانوردان قهرمان ایرانی که امروز در شانگهای چین غرق شد، 4 دریانورد از استان فارس حضور داشتند.

جان باختن 4 دریانورد فارسی در حادثه نفت‌کش سانچی

به گزارش سایت خبری مرودشت نا به نقل از خبرگزاری فارس، تلاش‌ها برای نجات جان دریانوردان ایرانی در حادثه نفت‌کش سانچی در شانگهای چین، جواب نداد و امروز با غرق شدن این کشتی، تمام خدمه آن جان باختند.

در این کشتی 4 دریانورد استان فارسی حضور داشتند.

مجید قصابی اروجی از شهرستان پاسارگاد کاپیتان این کشتی بود که به نقل از محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی از اهالی سعادت شهر و از باتجربه‌ترین کاپیتان‌های کشور بود.

برومندی افزود: این سردار عزیز عرصه کار و تلاش اقتصادی و همکاران شریفش در سخت‌ترین شرایط اقتصادی امروز و تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایران، جان‌برکف در تلاطم دریا نفت را به کشورهای خریدار منتقل می‌کردند تا خزانه کشور خالی نباشد.

اما به‌غیراز قصابی سه دریانورد دیگر به نام‌های سجاد عبدالهی و پوریا عیدی‌پور هر دو از نورآباد ممسنی و سعید دهقانی از شهرستان اقلید، از دانشجویان نیروی دریایی بودند که در این کشتی به شهادت رسیدند.

یادآور می‌شود، کشتی نفت‌کش ایرانی چند روز پیش در آب‌های شانگهای چین در برخورد با کشتی چینی دچار آتش‌سوزی شد و پس از چند روز شعله‌ور بودن بر بستر دریا، متأسفانه امروز به‌صورت کامل غرق شد.

در چندروزه اخیر، تلاش نیروهای امدادی چین و ایران برای نجات جان افراد حاضر در کشتی به دلیل حجم بالای آتش و میعانات گازی بی‌نتیجه ماند و تمام خدمه آن جان باختند.

برومندی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که در شانگهای چین حضور یافته بود، در همین رابطه به خبرنگار فارس گفت: کارشناسان معتقدند این حادثه در پنجاه سال اخیر بی‌سابقه بوده و هرگز چنین فاجعه‌ای در این سطح تاکنون حادث نشده است.

وی افزود: به دلیل اینکه بار کشتی میعانات گازی بوده و بسیار قابل اشتعال هست، حجم آتش بسیار بالا بوده و حجم بار حدود 136 هزار تن است، ضمن اینکه با سوختن این مواد گازهای سمی گوگردی تولید می‌شود و عملیات و ورود به کشتی را بسیار سخت می‌کرد.

برومندی خاطرنشان کرد: در لحظه تصادف و شروع حادثه چنان حجم انفجار بالا بوده که تمام کشتی ازجمله شیشه‌های کشتی و محفظه‌های شیشه‌ای فروریخته است و گازهای سمی محیط کشتی را در دقایق اول فراگرفته است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به دلیل حجم آتش بخش‌هایی از کشتی دارای دمای بالای 300 درجه و بخش‌های دیگری حداقل 90 درجه بوده است.




ارسال نظر
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با مرودشت نا در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
نام

ایمیل شما
نظــر


آخرین عناوین

آرشیو

پربازدیدترین

آرشیو