به گزارش سایت خبری مرودشت نا، یک کارشناس عمران در مرودشت می گوید توسعه و عمران این شهرستان نیازمند تدوین طرح توسعه و عمران مرودشت با همفکری نخبگان و علاقه مندان به توسعه ی این شهر توریستی است.

مهدی توکلی گفت: وقتی با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل توریستی، صنعتی ،نیروی انسانی، کشاورزی و بسیاری از ظرفیت های دیگر که در شهرستان مرودشت وجود دارد نگاهی به وضعیت موجود آن می اندازیم به واقعیت هایی تلخ پی می بریم و هر چند انتقاد کردن آسان است و انتقاد با راهکار و پیشنهاد معنا پیدا می کند اما سوال اینجاست گوش شنوایی برای شنیدن نظرات افراد صاحب نظر وجود دارد یا خیر ؟

وی با بیان اینکه اگر به نظر نخبگان و علاقه مندان واقعی به توسعه این شهرستان رجوع شود کلید حل بسیاری از مشکلات را پیدا خواهیم کرد افزود: مرودشت در شرایطی است که باید نقشه عمران و توسعه خود را به صورت واقعی و هدفمند مشخص کند و چنین کاری نیاز به آن دارد که مشاوره لازم از متخصصان اخذ شود.

این عضو نظام مهندسی ساختمان با اشاره به وضعیت ریلی شهرستان و نبود ایستگاه راه آهن در مرودشت خاطر نشان کرد علیرغم پیگیری های که در شهرستان می شود اما به دلیل وضعیت نا مطلوب بودجه ای و مشکلات تملک زمین تا کنون ایستگاه راه آهن مرودشت ساخته نشده و بزرگترین مشکل اینجاست که نگاه ها برای انجام این پروژه با استفاده از بودجه دولتی است در حالی که همه از وضعیت بودجه عمرانی کشور اطلاع داریم و وقتی این پروژه با آهن و سیمانی و مصالحی که تا سال گذشته یک سوم قیمت امروز بود ساخته نشد چطور می تواند با هزینه های گزاف امروزی ساخته شود!؟
این متخصص حوزه عمرانی یادآور شد: تنها راه ساخت ایستگاه راه آهن مرودشت استفاده از سرمایه گذار و بخش خصوصی است و دولت هم در حالت کلی علاقه مند به جذب سرمایه گذار در جهت کاهش هزینه ها می باشد اما سوالی که مطرح است این است که در فرایند جذب سرمایه برای ساخت و حتی تملک زمین تا کنون چه مشوق هایی برای انگیزه بخشیدن به سرمایه گذاران انجام شده است ؟
در حالی که فلسفه سرمایه گذاری قاعدتا بر اساس یک معادله برد – برد است به طوری که هم منافع کارفرما و هم منافع سرمایه گذاران تامین شود .
مهدی توکلی خاطر نشان کرد: ایجاد مشوق برای احداث پروژه های اینچنینی از طرق مختلف امکانپذیر است و به عنوان نمونه راه آهن جمهوری اسلامی می تواند با راهکارهایی مثل اجازه دادن به کارخانجات بزرگ مثل پالایشگاه و پتروشیمی برای اتصال به این مسیر در قبال ساخت این ایستگاه اقدام نماید و یا اگر سرمایه گذاری بخواهد با بهره برداری از ایستگاه راه آهن به بازگشت سرمایه و کسب سود مورد نظر دست یابد بایستی طراحی و مکانیابی ایستگاه را به گونه انجام دهیم که سرمایه گذار راغب به حضور این پروژه شود
این چهره مطبوعاتی با
تاکید بر اینکه توسعه شبکه ریلی با توجه به در پیش بودن افتتاح آزاد راه شیراز اصفهان برای این شهرستان واجب و ضروری است افزود: تاخیر در اجرای پروژه ها صرفا دستیابی به آن را سخت تر می نماید چرا که تورم بر قیمت مصالح باعث شده تا قیمت پروژه ها چند برابر شود و از دایره توان بودجه ای دولت و حتی سازمان هایی مثل شهرداری دور گردد
مهدی توکلی ادامه داد: در شهرستان مرودشت می توان روی ظرفیت فکری و راهکارهای نخبگان این شهرستان حساب ویژه ای باز کرد که این الزاما نیاز به خواست مدیریت شهرستان برای بهره جویی از نظر و همکاری نخبه گان مرودشتی دارد تا با برگزاری جلسات مداوم و هم اندیشی در این شرایط اقتصادی نا مطلوب نسبت به تدوین سند توسعه‌ شهرستان مخصوصا در زمان فعلی که شورای شهر مرودشت منحل گردیده انجام شود

این فعال اجتماعی به انحلال شورای اسلامی شهر مرودشت نیز اشاره و تصریح کرد: انحلال شورای اسلامی شهر مرودشت به لحاظ حقوقی و در جهت مبارزه با فساد اقدامی درست بود اما وقتی در حالتی مثل شهر مرودشت که سه سال از عمر یک شورا مانده با انحلال مواجه می شود باید قوانین انتخاباتی این فرصت را به مردم بدهد تا در تشکیل یک شورای جدید اقدام کند.
مهدی توکلی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس در مرودشت به کاندیداهای مجلس توصیه کرد که به جای توسل به مواردی همچون شرکت در مجالس ترحیم و تشییع و تدفین و برنامه های تبلیغاتی نخ نما شده نسبت به ارائه برنامه و مطالعه و بررسی وضعیت موجود این شهرستان و راهکارهای توسعه آن اقدام کنند
و البته دستگاه های نظارتی باید ساز و کاری را طراحی کنند که کاندیداهای مجلس در زمان ثبت نام برنامه خود را برای کمک به توسعه شهرستان و پویایی هر چه بیشتر قوه مقننه ارائه دهند که اگر اینچنین نگاهی وجود داشته باشد شاهد حضور افراد قوی و با برنامه در انتخابات ها خواهیم بود